CARI KANDUNGAN BLOG

JARYAH 50

August 26, 2010

 Kad "JARYAH 50"

Sempena Ramadhan 1431, kempen mengumpulkan dana untuk pembaikan surau Al-Fajar telah dilancarkan. Kempen tersebut menggunakan nama "JARYAH 50".  Setiap penyumbang mendermakan RM50.00 sebagai amal jariah membangunkan infrastruktur surau Al-Fajar. Jumlah sasaran untuk kempen kali ini RM20,000. 

Sempena dengan bulan Ramadhan yang mulia serta dijanjikan gandaan pahala setiap amal, maka kempen ini sebenarnya merupakan peluang kepada setiap "baghial khair" (pemburu kebaikan) untuk mendapat kebaikan di bulan Ramadhan. Nilai RM50 bukanlah besar berbanding kurniaan Allah SWT yang melimpah ruah buat kita. Ia adalah kecil jika hendaklah dinilai dengan fadhilat menderma di bulan Ramadhan lebih-lebih lagi derma yang menjadi amal jariah yang kekal di muka bumi, insya Allah.

Untuk melestarikan proses mengumpulkan dana tersebut, kad "JARYAH 50" telah dicetak dan diedarkan. Adalah diharapkan setiap yang menerima kad tersebut akan menginfaqkan minima RM50.00. Ini bermakna sebanyak 400 keping kad perlu dikeluarkan. Kad-kad ini telah diedarkan kepada wakil-wakil yang akan menyampaikannya kepada sasaran. Kepada rakan taulan, sahabat handai dan jiran tetangga yang ingin berkongsi pahala amal jariah.

Risalah Ramadhan-siri 2

Sesungguhnya Allah SWT tidak akan mensia-siakan setiap amal yang dilakukan. Infaq dalam keadaan senang atau susah akan diganjari Allah SWT. 

Bagi para sahabat yang tidak sampai kepadanya kad "JARYAH 50" dan berhasrat terlibat sama dalam amal jariah ini, boleh menyumbang terus kepada Akaun Surau Al-Fajr iaitu: No.Akaun: 560027000108 (MAYBANK)


0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP