CARI KANDUNGAN BLOG

Assalamualaikum....

August 7, 2008

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم
Selamat datang kepada para pelawat kami yang dimuliakan
الحمد لله وحده والصلاة والسلام على من لا نبي بعده ، أما بعد
Firman Allah Swt:
لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ
Masjid Al-Fajar telah menginisiatifkan satu kaedah pembelajaran umum yang dinamakan "Daurah Quran". Ia adalah satu mekanisma pemantapan ilmu ahli masjid dengan cara berbincang dalam satu kumpulan kecil dengan menjadi terjemahan dan tafsiran Al-Quran sebagai topik.
Daurah adalah medan perbincangan agama yang luas dan tidak terhad. Menjadi Al-Quran sebagai rujukan pembuka dalam daurah adalah simbolik sumber imu yang terbit dari Al-Quran.Para peserta daurah digalakkan membuat research mengenai mukasurat yang akan dibincangkan sebelum sesi daurah bermula. Para peserta daurah juga digalakkan datang dengan persoalan dan kemusykilan yang dicatatkan untuk dibahaskan dan dijawab oleh para ustaz yang merupakan tenaga-tenaga penggerak daurah.
Akhir sekali...Daurah bukan kelas pengajian yang dikendalikan oleh seorang individu tetapi merupakan sistem yang dikendalikan secara kolektif.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP